נשוחח על שעות היום השונות: בוקר, צהריים, ערב, לילה.
נשוחח על העיסוקים והפעילויות שלנו בשעות היום השונות.
נערוך עם הילדים סיעור מוחות: מה מזכירה לנו המילה בוקר? מה עושים בבוקר?
נשוחח על השלבים השונים של הבוקר: שחר, זריחה, שעות הבוקר המוקדמות, שעות הבוקר המאוחרות.
נחפש מידע בספרות ובאינטרנט על מערכת השמש ועל זריחה.
נשוחח על משמעות הבוקר עבור בעלי החיים, הצמחים ובשבילנו.
נבחין בין בעלי חיים וצמחים הפועלים בשעות הבוקר והיום ולאלה הפעילים בשעות הלילה.
נתבונן בהתעוררות הסביבה, בה אנו חיים, בשעות הבוקר: ציפורים מצייצות, פרחים שנפתחים בבוקר לאחר שנסגרו בלילה, רעש כלי תחבורה הנוסעים בכביש, אנשים הממהרים לעבודה,לגן ולבית הספר, המולת ילדים ועוד.
נלמד ונשיר שירי בוקר שונים.
נספר את סיפור הבריאה בו כל יום בריאה מסתיים במילים "ויהי בוקר ויהי ערב יום….. "
נצייר את הבוקר שלנו ביום נאה, ביום סגרירי וביום גשום.
נתבונן בתמונות אומנות של בוקר: שמש אדומה nt, מרדכי ארדון (ערכת מראות); נשים וציפורים לאור הזריחה nt, חואן מירו; זריחה מאת קלוד מונה.
נקרא שירי משוררים בנושא הבוקר : "בוקר טוב"/ ע.הלל, "אני מביט אל הבוקר"/ נורית זרחי, "בוקר טוב"/ דוד יהושע, ונשוחח עליהם קצרות.
נשוחח על חשיבות ההגעה לגן בזמן ועל אחריות הילדים לקום בבוקר ולהתארגן בכוחות עצמם לגן.
נבחן ונשוחח על השינויים הנראים לעין כשהבוקר מגיע ואיך הבוקר משפיע על הטבע ככלל ועל חיינו בפרט.
נלמד ברכות וצירופי מילים עם המילה בוקר: בוקר טוב, בוקר אור, לבוקר משפט, לבקרים, בוקר חייו, בוקרו של בוקר.
נברך "בוקר טוב" בשפות שונות ונלמד את השיר "בא הבוקר/ "Are you sleeping"
נקרא את השיר "שבת בבוקר"/ תרצה אתר ונשוחח על בוקר שבת לעומת בוקר בשאר ימות השבוע.
נכין שאלות מעניינות בנושא הבוקר ונבקש מההורים לחפש תשובות יחד עם הילדים.
נשוחח מי או מה עוזרים לנו להתעורר בבוקר: שעון מעורר, אמא, אבא, ציוץ הציפורים, טלוויזיה, קלטת….
נשוחח על תזונה נכונה ועל החשיבות הרבה של ארוחת הבוקר.
נשוחח על תכניות בוקר ברדיו ובטלוויזיה והמאפיין אותן.
נכיר את תולדות חייו של המלחין אדוארד גריג. נספר על נופי ילדותו ועל ארצו מהם הושפע. נשוחח על המוזיקה שכתב למחזה "פר גינט" מאת המחזאי הנריק איבסן.