נספר לילדים את תמצית עלילת האופרה "פורגי ובס" באופן המותאם לגילם ולרמת הבנתם. נוכל לספר בסגנון תיאטרון קריאה או דמיון מודרך.
ניצור דיאלוגים קטנים וננסה לשיר אותם כמו באופרה. נספר סיפור קטן. נציג אותו בדיבור. נמציא לו מוזיקה. נוסיף תפאורה ותלבושות.
נפיק קולות של בעלי חיים שאנחנו מכירים. ניצור מקהלה מהקולות על פי ניצוח.
נתבונן בתמונת נוף או מקום (חוף הים, יער, מטבח, בית חרושת…). נפיק באמצעות קולנו את הקולות של המקום.
נבחר שירים שאנחנו מכירים ונשיר אותם באמצעות הפקת קולות שונים.
נמציא משחקי אלתור שונים על מילים, שמות ומשפטים שאנחנו מכירים.
נספר לילדים על המוזיקה השחורה שנוצרה בארצות הברית. נאזין לשירי גוספל (דוגמא מיוטיוב). נלווה אותם בתיפוף ובריקוד.
נספר על מוזיקאי הג'אז לואי ארמסטרונג ("סצ'מו") שהיה גם זמר וגם חצוצרן. נשמיע לילדים את קולו הייחודי בביצוע אחד משיריו. לדוגמא: "איזה עולם נפלא" (שירה גרונית).
נספר על הזמרת אלה פיצג'רלד, שהייתה אחת מזמרות הג'אז המובילות והמשפיעות ביותר והקליטה גם שירים לילדים.
נאזין לקטעי מוזיקה בנגינת חצוצרה. נכיר את הכלי וניצור כלי נשיפה מחומרים שונים.
נשוחח על שירי ערש שכל ילד מכיר מביתו. נבקש מההורים להקליט ולהביא לגן שירי ערש מילדותם, נערוך דיסק עם כל שירי הערש שנאספו.
נאסוף / ניצור סוגי חצוצרות ביחד. נשחק איתם וניצור תזמורת.