שבחי ירושלים / תהילים קמ"ז י"ב-י"ג; אביהו מדינה
ביצועים: גליקריה; אביהו מדינה; דקלון; יואב יצחק; יהורם גאון; הדג נחש; ריקוד מעגל
מיקוד הפעילות טיפוח חוש הקצב; טיפוח יכולת ההמצאה והאלתור בנגינה ובתנועה
מושג מוזיקלי מקצב; מפעם
כלי נגינה דרבוקות, תופים, או כלי הקשה אחר, או כלי הקשה ממוחזר לכל ילד
תיאור הפעילות
1. נקרא את מילות השיר ונשוחח בקצרה על משמעותן.
2. נאזין לשיר. נשים לב לפתיחה האיטית. נקשיב לנגינת התופים, הכינורות וכלי הנגינה הנוספים. כשהזמרת תתחיל לשיר נצטרף בהקשות ידיים על הירכיים לפי קצב השיר. בכל פעם שיתחיל משפט חדש נשנה את ההקשות (ידיים על הכתפיים, על הראש, על הכיסא, על הרצפה וכד').
3. נאזין לשיר. בפתיחה האיטית נקיש במהירות ובשקט על הירכיים ("דרדור"). כשהזמרת תתחיל לשיר יתחיל אחד הילדים להקיש לפי הקצב. כולנו נקיש כמוהו. בכל פעם שיתחיל פסוק חדש – ילד אחר ימציא את אופן ההקשה ואנחנו נחקה אותו.
4. נתפזר במרחב. בפתיחה האיטית נניע את הידיים באיטיות בתנועות ציוריות לפי המוזיקה. כשהזמרת תתחיל לשיר יתחיל אחד הילדים להתנועע לפי הקצב. כולנו ננוע כמוהו. בכל פעם שיתחיל פסוק חדש – ילד אחר ימציא את אופן התנועה ואנחנו ננוע כמוהו.
5. נחזור לשבת. נחלק לילדים כלי הקשה. נאזין לשיר. בפתיחה האיטית נקיש במהירות ובשקט ("דרדור"). כשהזמרת תתחיל לשיר יתחיל אחד הילדים להקיש לפי הקצב. כולנו נקיש כמוהו. בכל פעם שיתחיל פסוק חדש – ילד אחר ימציא את אופן ההקשה ואנחנו נחקה אותו. נצטרף בשירה.
6. נשיר את השיר. נוכל להתחלק לשתי קבוצות. בכל חלק – קבוצה אחת שרה והשנייה עונה לה כשהחלק חוזר בפעם השנייה.