ירושלים של זהב / נעמי שמר
ביצועים: שולי נתן; עפרה חזה; אריק איינשטיין; נעמי שמר; עמיר בניון; יהורם גאון; הגבעטרון; התזמורת האנדלוסית; אייל גולן; הפרויקט של רביבו; ישי לוי; חוה אלברשטיין והפרברים; זהבה בן; סולניות האופרה הישראלית; שלוה ברטי; הילדה שי המבר; מקהלת "העפרוני" ומקהלת "טפיולה" מפינלנד
גיל אלדמע מספר על תהליך יצירת השיר
מיקוד הפעילות טיפוח יכולת השירה; טיפוח יכולת שיתוף הפעולה
מושג מוזיקלי מבנה: בית; פזמון חוזר
אביזרים קוביית בנייה גדולה לכל ילד
תיאור הפעילות
1. נקרא את מילות השיר ונשוחח בקצרה על משמעות הטקסט של הפזמון החוזר.
2. נלמד לשיר את הפזמון החוזר.
3. נספר בקצרה על תכשיט הראש "ירושלים של זהב", אשר על פי האגדה רבי עקיבא נתן לאשתו רחל כהוקרה על כך שעודדה אותו ללמוד תורה.
4. אזין לשיר. בכל פעם שנשמע את הפזמון החוזר, נצטרף בשירה.
5. נתחלק לארבע קבוצות כמספר הבתים בשיר. נאזין לשיר. כשנשמע את הבית הראשון – קבוצה ראשונה תניח את הקוביות במרחב, כאילו אנחנו בונים את העיר ירושלים. כשנשמע את הפזמון החוזר הקבוצה תעמוד על הקוביות ותצטרף בשירה. כשנשמע את הבית השני תפעל הקבוצה השנייה באותו אופן. כשנשמע את הפזמון החוזר תעלה הקבוצה השנייה על הקוביות ושתי הקבוצות (הראשונה והשנייה) יצטרפו לשירה. כך נמשיך לפי השיר.
6. נאזין לשיר. כשנשמע את הבית הראשון – הקבוצה הראשונה תרד מהקוביות ותנוע במרחב בתנועות רחבות ויפות לפי המוזיקה. כשנשמע את הפזמון תחזור הקבוצה ותעלה על הקוביות ותצטרף בשירה (הפעם יחד עם כולם). כשנשמע את הבית השני, תרד הקבוצה השנייה מהקוביות ותנוע במרחב בתנועות רחבות ויפות. כשנשמע את הפזמון החוזר תחזור הקבוצה ותעלה על הקוביות ותצטרף לשירה. כך נמשיך לפי השיר.
7. נשב על הקוביות בחצי עיגול. נספר בקצרה על נסיבות חיבור השיר ועל מחברת השיר נעמי שמר.