יש לי בעיה / מילים: לאה נאור לחן: מתי כספי
ביצוע: חוה אלברשטיין וצוות "קרוסלה"
מיקוד הפעילות פיתוח שמיעה; טיפוח הדמיון ויכולת ההמצאה
מושג מוזיקלי שיום כלי הקשה: מצילה, תוף, פעמונים
אביזרים ניירות קרפ בצבעים שונים
כלי נגינה מצילה (או שליש); תוף (או דרבוקה); פעמונים
תיאור הפעילות
1. נקרא את מילות השיר. בכל פעם שנגיע לשאלה, נחכה ונאפשר לילדים לחשוב על תשובה מקורית משלהם.
2. נשוחח קצרות על השיר: בנוי בצורה של שאלות ותשובות; כל תשובה יוצרת שאלה חדשה (מהות הלמידה); המחזוריות בטבע; שלושה "גיבורים" ולכל אחד תכונות שונות: העץ, השמש והפרפר.
3. נתפזר במרחב ונהיה עצי שקד נטועים. המנחה תנגן בתוף באלתור, לסירוגין. כשנשמע את צלילי התוף נניע את חלקי העץ השונים. כשייפסק הצליל – נעצור את התנועה ב"פריז".
4. נהפוך את גופנו לשמש בעלת קרניים ארוכות. המנחה תנגן במצילה באלתור, לסירוגין. כשנשמע את צלילי המצילה הארוכים נניע את "הקרניים" שלנו כאילו אנחנו מחממים את העולם הסובב אותנו. כשייפסק הצליל – נעצור את התנועה ב"פריז".
5. נהיה פרפרים צבעוניים וקלילים. המנחה תנגן בפעמונים באלתור, לסירוגין. כשנשמע את צלילי הפעמונים ננוע בקלילות כפרפרים. כשייפסק הצליל – נעצור ב"פריז".
6. המנחה תנגן באלתור על שלושת כלי ההקשה, לסירוגין. כשנשמע את התוף – נהיה עצי שקד נטועים; כשנשמע את המצילה – נהיה שמש בעלת קרניים ארוכות; כשנשמע את הפעמונים – נהיה פרפרים קלילים.
7. נתחלק לשלוש קבוצות: קבוצת העצים, קבוצת השמשות וקבוצת הפרפרים. כל קבוצה תנוע כמו קודם, כאשר תשמע את הצליל שלה.
8. נאזין לשיר. נפעל בקבוצות על פי מילות השיר.
9. נגזור ונכין מניירות הקרפ "עלים" ו"פרחים" לעצים, "קרניים" לשמשות ו"כנפיים" לפרפרים.
10. נאזין לשיר. נפעל כמו קודם עם "התלבושות" שהכנו לריקוד.