יש לי חבר / מילים ולחן: נעמי שמר
ביצועים: צוות "יש לי חבר"; דודו זכאי; מירב משולם וילדים
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של השיר; טיפוח היכולת התנועתית
מושג מוזיקלי מפעם; מבנה השיר: שלושה בתים ופזמון חוזר; בכל בית ארבעה משפטים
אביזרים מפת ישראל מוגדלת; 5-6 חישוקים
כלי נגינה תוף
תיאור הפעילות
1. נקרא את מילות השיר "יש לי חבר". נשוחח קצרות על המקומות של החברים. נסמן על מפת ישראל את אזורי המקומות.
2. נצעד בחדר על פי מפעם התוף. נוכל לצעוד לכיוונים שונים (קדימה, אחורה, ימינה, שמאלה ועוד) ובאופנים שונים (נמוך, גבוה, עם תנועות ידיים שונות ועוד). מידי פעם נעצור (המנחה, או אחד הילדים יאמר שם של מקום בישראל המופיע בשיר) ונעמוד.
3. נשב במרחב. נלמד ונשיר את פזמון השיר.
4. נשיר את פזמון השיר ונצעד במרחב לפי מפעם התוף.
5. נאזין לשיר. בכל פעם שנשמע את הפזמון החוזר נצעד כמו קודם במרחב. נוכל להצטרף בשירה.
6. נפזר במרחב את החישוקים. נתחלק לקבוצות – ארבעה ילדים בקבוצה. כל קבוצה תעמוד מסביב לחישוק. נשיר או נאמר את הבית הראשון. במשפט הראשון יקפוץ ילד אחד מהקבוצה לתוך החישוק. במשפט השני – יקפוץ ילד שני. במשפט השלישי – ילד שלישי וברביעי – ילד רביעי. נוכל ליצור פריז מעניין ומיוחד בתום הקפיצה. כשנשיר את הפזמון החוזר – נצא מהחישוק ונצעד במרחב כמו קודם. נחזור לחישוק לקראת תחילת הבית הבא ונפעל כמו קודם.
7. נאזין לשיר. נפעל כמו קודם.