מנורה וענפי זית / מילים: רפאל ספורטה לחן: עמנואל עמירן
ביצועים: יפה ירקוני; עמי שביט; אפי בן-ישראל ("פרפר נחמד")
מיקוד הפעילות הבחנה בין המשפטים השונים של השיר (תחושת התחלה וסיום)
מושג מוזיקלי מבנה: משפט מוזיקלי
אביזרים תמונת סמל המדינה; סרטי נייר קרפ בצבעי ירוק
תיאור הפעילות
1. נתבונן בתמונת סמל המדינה: מנורה ענפי זית. נשוחח קצרות על משמעות של סמלנו.
2. נקרא את מילות השיר. נשוחח קצרות על משמעותו (אור יהל, שלום על ישראל).
3. נלמד ונשיר את השיר.
4. נאזין לשיר. נשים לב לביצוע: להקת גברים ונשוחח קצרות על אופיו: שיר שקט, איטי ובעל ביצוע מעודן ונעים.
5. נאזין לשיר. נמציא תנועות ידיים מיוחדות לכל אחד מהמשפטים.
6. נחלק לכל ילד שני סרטי קרפ. נאזין לשיר. נעטר את התנועות שהמצאנו ב עם הסרטים.
7. נאזין לשיר. בכל פעם שיתחיל משפט חדש יקומו שני ילדים משני צידי החדר, ינועו במרחב ויעצרו ב"פריז" בסיום המשפט.