מיקוד הפעילות הבחנה בין השירים; טיפוח חוש הקצב
מושג מוזיקלי מפעם; מקצב
אביזרים תמונה מאוירת לכל שיר שנכין מראש (דוגמאות)
כלי נגינה זוג מקלות הקשה לכל ילד, או פקקים, או כלי הקשה אחר
תיאור הפעילות
1. נבחר בין שלושה לשישה שירי חנוכה שאנחנו מכירים (מומלצים שירים בעלי תבניות מקצב ייחודיות וברורות, כמו: "באנו חושך לגרש"; סביבון סוב סוב סוב"; "כד קטן"; "נר ראשון של חנוכה"; "חנוכה חנוכה"; "לי סביבון"; "בואו הנה ילדים"; "הבה נרימה"). נשיר אותם ונזהה את התמונה המתאימה לכל שיר.
2. נבחר את אחד השירים. נשיר (או נדקלם) ונקיש את מקצב המשפט הראשון שלו כמה פעמים, על אברי גוף שונים. נבחר שירים נוספים ונפעל באותו אופן.
3. ניקח כלי הקשה. המנחה (או אחד הילדים) תצביע תמונת אחד השירים ונקיש ביחד את מקצב המשפט הראשון שלו. נצביע על תמונות שירים נוספים ונפעל באותו אופן.
4. המנחה (או אחד הילדים) תקיש את מקצב המשפט הראשון של אחד השירים ואנחנו ננסה לזהות את השיר.
5. נסדר את התמונות אחת אחרי או ליד השנייה ונקיש ברצף את מקצב המשפט הראשון של כל אחד מהשירים. נוכל להחליף את סדר השירים וליצור רצף קבוע של מקצבים (למשל: "סביבון סוב סוב סוב" – "כד קטן" – "סביבון סוב סוב סוב" – "כד קטן").
6. נוכל להמציא משחקי מקצב נוספים.