מיקוד הפעילות הבחנה בין השירים; טיפוח יכולת השירה; טיפוח הזיכרון
מושג מוזיקלי מבנה השיר: בית ופזמון; משפט מוזיקלי
אביזרים תמונה מאוירת לכל שיר (דוגמא: תמונות מאוירות לשירי חנוכה)
תיאור הפעילות
1. נבחר בין שלושה לשישה שירי חנוכה שאנחנו מכירים. נשיר אותם ונזהה את התמונה המתאימה לכל שיר.
2. נבחר אחד מהשירים ונשיר אותו במהירויות שונות ובעוצמות שונות. נקפיד על שירה יפה, בטוחה ולא צעקנית.
3. נבחר אחד מהשירים ונשיר אותו לסירוגין ועל פי סימן מוסכם פעם בקול ופעם "בלב" (ללא קול).
4. נצביע על תמונת אחד השירים ונשיר את החלק הראשון שלו. נצביע על שיר אחר ונשיר את החלק הראשון שלו, וכך הלאה.
5. אותה פעילות, אך במקום החלק הראשון נשיר את החלק השני של השירים.
6. אותה פעילות, אך הפעם נשיר רק את המשפט הראשון של כל שיר.
7. נסדר את התמונות אחת אחרי או ליד השנייה ונשיר ברצף את המשפט הראשון של כל אחד מהשירים.
8. המנחה (או אחד הילדים) משפט ראשון של אחד השירים ללא מילים. אחד הילדים יצביע על תמונת השיר.
9. נתחלק לקבוצות. כל קבוצה תבחר שיר אחר ותבצע אותו בשירה. נוכל להוסיף לשיר תנועות על פי מילותיו ואופיו המוזיקלי.