הנושא הנבחר "הילד הרע" טומן בחובו מספר אספקטים חינוכיים המוטלים עלינו, המחנכים בגן הילדים, להתמודד עימם.על מנת למלא את משימתנו נכונה, מטרת העל תהיה להבהיר לילד את מושג ה"אני הפנימי". השיר הנבחר ידידי טינטן מאת מרים ילן שטקליס מאפשר לנו לפתח את הנושא בכמה אופנים בהתאם להבנתם של ילדי הגן.
יש לתת לגיטימציה לקונפליקטים העלולים להתקיים אצל כל אחד, בעיקר אצל הילדים, כמו למשל: הצורך לספק צרכים ודחפים מול הציפייה לענות על נורמות וציפיות של אחרים (בעיקר מבוגרים חיוניים בחיי הילד), או הצורך להיראות ולהתנהג כגיבור מול פחדים קיימים (כמו חושך, עכבר, וכו'), או הנורמה לקבל אחריות על מעשינו מול הצורך להתגונן בתירוצים והאשמות של אחרים.
שירת הילדים הינה אחת מהאמצעים החשובים ביותר, המשמשים בידי המחנכים להעביר מסרים, לתת כלים שיעזרו לנתב כעסים. להסיט את נושא המריבה, לתקן את מה שנשבר, למנוע פגיעה והשפלה, להסיט מאלימות מילולית וכמובן לתת לילדים למצוא פתרונות.
שילוב החינוך המוזיקלי עם חיי הגן ייושם באמצעות:
* הבחנה בין שירה (poem) לשיר מולחן song))
* שימוש בקלות התנועה ובשינויי הקצב של השיר "ידידי טינטן"
* הדגשת המוזיקליות של השיח הפיוטי
* החרוזים הנמצאים במרחק קצר זה מזה כאמצעי מוזיקלי של קצב ומימיקה.
* פיתוח יצירתיות תנועתית
* טיפוח יכולת שירה (תרבותית ואסטטית)
* טיפוח יכולת נגינה
* הרחבת הרפרטואר המוזיקלי של הילד.