נפתח בשיחה על פירוש המילה מטרייה; מי הולך עם מטרייה? מתי הולכים עם מטריה? נחשוב יחד על אסוציאציות שעולות לנו כשאנו שומעים את המילה מטרייה (גשם, חורף, שמשיה, מושגים – גדול, קטן, אטום, שקוף- העשרה לשונית: אפשר לעבוד על הפכים); סוגי מטריות –הצגת מגוון מטריות ולנסות לזהות את הדומה והשונה ביניהן.
בחירת סיפורים בנושא מטריה/חורף כגון: המטרייה הגדולה של אבא (לוין קיפניס), המטרייה של רותי (דינ דז'טלובסקי); בבית הפטריה (לוין קיפניס), שדה של מטריות (נעמי בן-גור) ועוד..
נכין עבודות יצירה בהשראת המטריה. נעזר בשירים ובסיפורים שנציג בנושא אוריינות וחשיבה חשבונית.
במפגש נשוחח על תפקידי המטריה, המטריה כמכסה מפני הגשם/ שמש. במידה ובימי החורף לא נפתח את המטריה מה עלול לקרות לנו?
נספר על המטרייה בתרבות – מהעת העתיקה ועד לימינו אנו.
נפעל בתנועה עם המטריות – מה אפשר לעשות עם מטריה? נסובב אותן, נפתח, נסגור, נרוץ מסביב, נקפוץ מעל מטריה סגורה.
נתבונן בתמונה של מרי פופינס, האומנת הבדיונית, המרחפת באמצעות מטרייתה ונספר את סיפור הסרט (ניתן גם לראותו, תלוי בגיל הילדים).