אני כחוגלה / כורדיסטן
ביצוע: אילנה אליה. בתוך: "ערכת "גוונים" (דיסק מס' 2, יצירה מס' 12)
מיקוד הפעילות טיפוח יכולת התנועה; טיפוח יכולת הנגינה
מושג מוזיקלי עוד; זמרת
אביזרים תמונת עוד גדולה
כלי נגינה דרבוקה או תוף אחר לכל ילד/ה
תיאור הפעילות
1. נאזין לשיר. נתרשם מנגינת העוד ומהשפה הכורדית בה מושר השיר. הוא מספר על בחור שהולך על גגות הבתים ומחפש את אהובתו. ההליכה הבלתי יציבה על הגגות גורמת לו להתנדנד מצד לצד והוא מדמה עצמו לציפור גדולה הנקראת חוגלה.
2. נתבונן בתמונת העוד. נאזין לשיר. כשנשמע את נגינת העוד נניע את הידיים לפי המוזיקה. כשנשמע את שירת הזמרת נניע את הגוף מצד לצד (כתפיים, אגן, רגליים ועוד). כשנשמע את נגינת התזמורת נניע שוב את הידיים. נחזור להניע את כל הגוף עם שירת הזמרת.
3. נתפזר במרחב ונעמוד. נאזין לשיר. כשנשמע את נגינת העוד נניע את הידיים לפי המוזיקה. כשנשמע את שירת הזמרת נתקדם במרחב בצעדים רחבים ומתנדנדים, כאילו אנחנו הבחור המחפש את אהובתו על הגגות ומדמה עצמו לחוגלה. כשנשמע את נגינת התזמורת נעצור ונניע את הידיים לפי המוזיקה. כשנשמע שוב את שירת הזמרת נמשיך לנוע כמו קודם, נמצא בן או בת זוג ורקוד איתם לפי המוזיקה.
4. נאזין למוזיקה. כשנשמע את נגינת העוד ואחר-כך את נגינת התזמורת – נפעל כמו קודם עם הידיים. כשנשמע את שירת הזמרת – נתקדם במרחב כמו קודם. בכל פעם נחקה כולנו את צורת הליכתו של אחד הילדים.
5. נשב במעגל. נחלק דרבוקה לכל ילד. נאזין לשיר. כשנשמע את נגינת העוד ואחר-כך את נגינת התזמורת נתופף במהירות עם אצבעות הידיים. כשנשמע את שירת הזמרת. נתופף עם שתי הידיים כאילו הן הרגליים הנעות על הגג בצעדים רחבים.