נר לי/ מילים: לוין קיפניס לחן: דניאל סמבורסקי
ביצועים: דליה עמיהוד; יפה ירקוני; רוחמה רז; אפי בן-ישראל ("פרפר נחמד"); אלברט סופר
מיקוד הפעילות הבחנה בין המשפטים השונים של השיר
מושג מוזיקלי משפט מוזיקלי (לשיר ארבעה משפטים)
אביזרים מטפחות צבעוניות
תיאור הפעילות
1. נתבונן בנר דולק. נבחין בין גוף הנר לשלהבת. נתבונן בתנועת השלהבת ונבדוק מה משפיע עליה.
2. נדמיין ששתי הידיים שלנו הן שני נרות. האמה והזרוע – גוף הנר. כף היד – השלהבת. נניע "נר" אחד לכיוונים שונים ונעצור (משפט תנועתי ראשון). נניע "נר" שני לכיוונים שונים ונעצור (משפט תנועתי שני). נרים באיטיות את שני "הנרות" כלפי מעלה ונעצור (משפט תנועתי שלישי). נוריד באיטיות את שני "הנרות" למטה ונעצור בגובה החזה (משפט תנועתי רביעי).
3. נשיר את השיר "נר לי". נתאים את המשפטים התנועתיים שבצענו קודם למשפטי השיר (משפט ראשון – תנועת יד ראשונה; משפט שני – תנועת יד שנייה; משפט שלישי – שתי ידיים כלפי מעלה; משפט רביעי – שתי ידיים כלפי מטה).
4. נאזין לשיר. נפעל כמו קודם על פי המוזיקה. בחלק השני, המושר ללא מילים (לה לה לה…) נניע את הנרות בחופשיות ובקלילות על פי המוזיקה).
5. נחלק מטפחת לכל ילד. נאזין לשיר. נפעל כמו קודם עם המטפחת.
6. נתפזר במרחב ונעמוד. נאזין לשיר. נפעל כמו קודם אך הפעם בעמידה (בחלק המושר עם המילים) ובתנועה חופשית (בחלק המושר ללא מילים).