אפשריות לבחירה של יצירות מוזיקליות: אריה (שיר) מתוך סויטה מס' 3 מאת יוהן סבסטיאן באך; אדג'יו מאת תומאסו אלבינוני; קאנון מאת יוהן פכלבל; לעיניך הכחולות, שושנים של פחם מאת יהודה פוליקר
מיקוד הפעילות טיפוח ביטוי רגשות
מושג מוזיקלי מפעם איטי; דינמיקה שקטה (פיאנו)
תיאור הפעילות
1. ניצור אוירה רגועה בחדר (עמעום אורות והדלקת נר אחד במקום מרכזי, שמירה על שקט). נשב בנוחיות על שטיח אישי קטן או על מזרון אישי.
2. נאזין למוזיקה. נשים לב לרגשותינו.
3. נשוחח קצרות על רגשותינו. נבחין בהבדל בין עצב לרוגע.
4. נאזין למוזיקה. כל אחד מאיתנו ינוע באיטיות במרחב האישי על פי הרגשתו.
5. נאזין למוזיקה. נעבור בהדרגה מתנועה במרחב האישי לתנועה במרחב הכללי.
6. נאזין למוזיקה. אחד הילדים ינוע על פי הרגשתו וכולנו נחקה אותו. נחליף מידי פעם את המוביל.
7. נשב חזרה על השטיחים או המזרונים. ניקח נייר ציור ונבחר צבעים המתאימים לתחושותינו. נאזין למוזיקה. נדמיין שהיד המציירת מתנועעת על גבי הנייר ומביעה את תחושותינו.
8. נשוחח קצרות על מה "שציירנו".