הפעילות חוברה ונערכה על ידי הגננות רוזה אילתי ולימור ורד במסגרת השתלמות מוזיטק, משרד החינוך:
בסוכה שלנו / מילים: לאה נאור לחן: משה וילנסקי
ביצועים: להקה; הופ ילדות ישראלית; חני נחמיאס ועוזי חיטמן; "שלוש ארבע חמש וחצי"; יפה ירקוני ומקהלת ילדים
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של השיר; טיפוח הבעה אישית; פיתוח שמיעה
מושג מוזיקלי מבנה (ארבעה בתים) ופזמון חוזר
אביזרים מקלות הקשה
תיאור הפעילות
1. נלמד את הפזמון החוזר (בסוכה שלנו אורה וצהלה…) ונשיר אותו יחד.
2. נאזין לשיר. ונשוחח קצרות על מילים המבטאות: שמחה אורה וצהלה.
3. נאזין לשיר בכל פעם שנשמע את הפזמון החוזר נצטרף בשירה ונמחא כף לפי הקצב.
4. נתפזר במרחב נאזין לשיר נרקוד באופן חופשי לפי המוזיקה ,כשנשמע את הפזמון החוזר נעצור , נצטרף לשירה ונמחא כף כמו קודם , בסיום הפעילות נחזור לשבת במקום .
5. נחלק מקלות הקשה לכמה ילדים. נאזין לשיר. כשנשמע את הפזמון החוזר נצטרף בשירה ונמחא כף כמו קודם. הילדים שמקלות ההקשה בידיהם יקישו עליהם לפי קצב הפזמון. כשיתחיל הבית החדש, הילדים שבידיהם מקלות הקשה יעבירו אותם למי שיושב לידם. כשנשמע את הפזמון החוזר נפעל כמו קודם. כך נמשיך לפי השיר.
6. תחלק לארבע קבוצות כל קבוצה תשיר בית אחד ואת הפזמון נשיר ביחד.
7. נאזין לשיר בקלטת, ו"נבנה סוכה" – כל ילד בתורו תוך כדי האזנה לשיר ,לפי סדר הישיבה ייקח "קרש" (מקלות הקשה)ויניח אותו במרכז החדר על הרצפה , כשכל הילדים יסיימו תהיה לנו סוכה ממקלות הקשה- על הרצפה.
8. לאחר שסיימנו לבנות את הסוכה ממקלות ההקשה, נשב מסביב לסוכה שבנינו ונשיר את השיר "בסוכה שלנו" כאשר נגיע לפזמון יקישו הילדים עם מקלות ההקשה על הרצפה.