הבר הטוב / תורכיה (הטקסט מאוייר)
ביצוע: עופרה חדד (שירה), שושנה וייך (סונחה – מעין תוף מרים), בתוך: ערכת "גוונים" (דיסק מס' 2, יצירה מס' 20)
מיקוד הפעילות טיפוח יכולת התנועה; טיפוח הזיכרון
מושג מוזיקלי מבנה השיר: שיר צביר (שיר שהעלילה בו חוזרת על עצמה בכל פעם ומתקדמת); פזמון חוזר
אביזרים איורים של תהליך הכנת הלחם מהזריעה ועד לאכילה (דוגמה: איורים של אפיה במצרים העתיקה)
תיאור הפעילות
1. נשוחח קצרות על תהליך הכנת הלחם מהזריעה ועד לאכילה (כמו שמופיע בשיר). נברר את המושג "הבר הטוב" (בר – תבואה, שם כללי למיני הדגן). נוכל להשוות בין סוגי עבודה חקלאית מהעבר לאלה של היום (למשל: זריעה עם היד לעומת טרקטור שזורע, השקיה טבעית לעומת השקיה מלאכותית, טחינת החיטה באמצעות מכתש ועלי לעומת טחינה מודרנית וכד').
2. נתבונן באיורים המספרים על שלבי תהליך הכנת הלחם. נשוחח קצרות על כל פעולה ופעולה.
3. נקרא את מילות השיר. נברר ונבצע את התנועות המתאימות לכל פעולה ופעולה. נסביר את מילות הפזמון החוזר: "הרגל טובלים בים רטוב" (סמל מסורתי לפוריות). נספר שהיהודים הספרדים במרוקו ובתורכיה היו שרים את השיר לכלה לפני החתונה, כברכה לחיים טובים ומאושרים.
4. נאזין לשיר. נלמד לבצע את התנועות לפי קצב השיר.
5. נעמוד במעגל. נאזין לשיר. בחלק הראשון (חלק השאלה) נמחא ארבע מחיאות כף ונפתח את הידיים בתנועת שאלה. בחלק השני (הפעולה) ננוע כפי שלמדנו קודם. בפזמון החוזר נניע את הרגל לפני הגוף ונסתובב במקום עם ידיים מורמות.