הואלס השני / דימיטרי שוסטקוביץ
מיקוד הפעילות טיפוח היכולת התנועתית
מושג מוזיקלי ואלס
אביזרים תמונות גדולות של פסלי רקדנים (דוגמא)
תיאור הפעילות
1. נאזין לחלקה הראשון של המוזיקה. נשוחח קצרות על אופייה (ריקודי, שירתי), ביצועה (תזמורת סימפונית – תזמורת גדולה), עוצמתה (משתנה) וכד'. נשים לב שהיא כל הזמן משתנה.
2. נתפזר במרחב. נאזין למוזיקה. נרקוד באופן חופשי ונמציא תנועות מעניינות. בכל פעם שנשמע שינוי נשנה את אופי התנועה.
3. נחזור לשבת במקום. נתבונן בתמונות הפסלים ונשוחח קצרות על החומרים מהם הם עשויים, מה מביעים הרקדנים ובאיזו תנועה "תפס" אותם הפסל. ננסה לחקות את תנועתם. כל אחד יבחר את הפסל שהכי מוצא חן בעיניו.
4. נתפזר במרחב וניצור באמצעות גופנו את צורת הפסל שבחרנו. נאזין למוזיקה. "הפסל" יתחיל לנוע בהדרגה במרחב: תחילה נניע את הראש, אח"כ יד אחת, יד שנייה, רגל… וכך הלאה. ננסה להסתובב במקום ובהדרגה ננוע גם במרחב. בסיום נחזור ונעצב בגופנו את "הפסל" שבחרנו.
5. נסתדר בזוגות ונתפזר במרחב. אחד מבני הזוג יהיה "הפסל/ת" ו"ייפסל" את בן/בת זוגו על פי דמיונו. נאזין למוזיקה. "הפסל" יתחיל לנוע בהדרגה כפי שפעלנו קודם. בהמשך, נתחלף בתפקידים.
6. נעמוד במעגל גדול. "נפסל" את עצמנו, כל אחד לפי דמיונו. נאזין למוזיקה. נפעל כמו קודם. בהמשך, ניצור קשר של מגע עם "פסלים" נוספים וננסה לנוע ביחד מבלי "לפגום" בצורת "הפסל" שלנו.