מיקוד הפעילות טיפוח יכולת החשיבה וההמצאה
מושג מוזיקלי גוון; עוצמה; מפעם
אביזרים חומרים שונים מהטבע (עלים, חלוקי נחל, פירות מיובשים ועוד)
תיאור הפעילות
1. נמיין את החומרים שהבאנו מהטיול. במליאה, או בקבוצות קטנות. נחפש מגוון של אפשרויות הצללה. נוכל "לנגן" על "כלי הנגינה" כמות שהם, או לקשט אותם ולהרכיב מהם "כלי נגינה" משוכללים יותר: כלי קיבול כלשהו ממולא באבנים קטנות, שרשרת של אצטרובלים, חרובים או צדפים, ענף יבש עליו קשורים פעמונים קטנים או חרוזים ועוד.
2. נשב בחצי עיגול, כאשר לכל ילד "כלי נגינה". כל אחד בתורו ישמיע צלילים המיוחדים לכלי שהוא אוחז. נחפש צלילים מעניינים ושונים. נשים לב לכך שלכל חומר או "כלי נגינה" אפשרויות שונות של צלילים.
3. נשוחח קצרות על סוגי הצלילים השונים (רשרוש, צליל קצר או ארוך, עמום או חד וכד') ומקור הפקתם (סוג החומר, גודלו, צורתו וכד').
4. נתחלק לקבוצות על פי סוגי "כלי הנגינה" שלנו. כל קבוצה בתורה, תשמיע את צליליה.
5. נשנה את עוצמת הנגינה שלנו והמהירות על פי סימני המנצח (הגננת או אחד הילדים).
6. נחבר יצירה קטנה המבוססת על צלילי "כלי הנגינה" שלנו. נוכל לנגן בקבוצות וביחד, בעוצמות ובמהירויות שונות. נמציא שם ליצירה החדשה שהמצאנו ונקליט אותה.