ואלס הפרחים מתוך "מפצח האגוזים" / פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי
ביצועים: תזמורת סימפונית; מאוייר; פנטזיה – וולט דיסני (בהמשך הוידאו); בלט קלאסי; בלט מינסוטה;
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של היצירה (מבנה); טיפוח התנועתיות
מושג מוזיקלי תזמורת סימפונית
אביזרים מטפחות צבעוניות; תמונת נבל.
תיאור הפעילות
1. נהפוך את כפות הידיים לפרחים מסוגים שונים. נפתח ונסגור את "הפרחים" במהירויות שונות. נתבונן ב"פרחים" השונים וננסה ליצור את הפרח היפה והמעניין ביותר.
2. נבחר צבע המתאים לפרח שלנו (במידת האפשר). נחלק את המטפחות לפי בחירת הצבע. נחביא את המטפחת הצבעונית בתות "הפרח" שלנו (כפות הידיים הן עלי הגביע והמטפחת היא עלי הכותרת). נפתח ונסגור את "הפרחים" היפים כמו שפעלנו קודם.
3. נאזין לפתיחת היצירה. נשים לב לנגינת הנבל ולכניסת התזמורת כולה אחריו.
4. נאזין ליצירה. בפתיחה, כאשר נשמע את נגינת הנבל, נפתח בהדרגה את "הפרחים" שלנו (לפי הצבעים). בכל פעם שנשמע חלק חדש נשנה את ריקוד "הפרחים". נוכל לנוע במקום מצד לצד, בסיבוב, להניף את המטפחות, להעיף אותן, להניע אותן מסביב לגוף, לרקוד בזוגות, בקבוצות קטנות, בטורים ועוד. לקראת הסיום, ניצור מעגל גדול ונניע את המטפחות בתנועות גדולות כלפי פנים המעגל, כאילו כולנו פרח אחד גדול ומרהיב.
5. נתחלק לקבוצות לפי הצבעים. נאזין ליצירה. בפתיחה נפעל כמו קודם (פתיחת "הפרחים"). בכל פעם שיתחיל חלק חדש תרקוד קבוצה אחרת. בסיום נרקוד כולנו יחד כמו שרקדנו קודם.
6. נתבונן בתמונת הנבל. נשוחח קצרות על מבנה כלי הפריטה. נספר בקצרה על המלחין פ. א. צ'ייקובסקי שחיבר את היצירה לבלט על פי הסיפור "מפצח האגוזים".