"מחול האש" מתוך היצירה "האהבה הקוסמת" / מנואל דה פאייה
ביצועים: התזמורת הפילהרמונית הישראלית (במסגרת תכנית "מפתח"); ארתור רובינשטיין – פסנתר; סצנה מתוך הבלט – כוראוגרפיה קרלוס סאורה
מיקוד הפעילות טיפוח יכולת התנועה
מושג מוזיקלי עוצמה: פיאנו (שקט, חלש); פורטה (רם, חזק) קרשנדו (הגברה בהדרגה); דימינואנדו (החלשה בהדרגה)
אביזרים סרטי נייר קרפ בצבעי מדורה (שניים לכל ילד); דפי נייר וצבעים
תיאור הפעילות
1. נאזין לתחילתה של היצירה. נשוחח קצרות על אופייה ושינויי העוצמה החלים בה.
2. נאזין למוזיקה. נניע את הידיים כאילו הן להבות אש על פי העוצמה (תנועות קטנות וקרובות לגוף כשהמוזיקה שקטה; תנועות גדולות ורחוקות מהגוף כשהמוזיקה מתגברת).
3. נחלק לילדים את סרטי הקרפ. נתפזר במרחב ונשב ישיבה מזרחית.נאזין למוזיקה. נפעל כמו קודם. כשהמוזיקה מתגברת נקום ונמשיך לנוע לצליליה במרחב.
4. נתחלק לקבוצות קטנות של ארבעה-חמישה ילדים. נשב במעגלים קטנים. נאזין למוזיקה. נפעל כמו קודם ונדמיין כאילו אנחנו מניעים את האש במדורות קבוצתיות.
5. נשב במעגל גדול. נאזין למוזיקה. לפי הסדר, כל פעם יקום ילד אחר ויניח את הסרטים במרכז החדר.
6. נחלק לילדים דפי נייר וצבעים. נאזין למוזיקה. נצייר את האש על פי עוצמתה של המוזיקה.
7. נספר לילדים על היצירה לבלט "האהבה הקוסמת" מאת המלחין הספרדי מנואל דה פאליה, העוסקת בדרמה סביב האהבה של קנדלס לכרמלו ובמלחמתה נגד רוח אהובה המת, המפריעה להגשמת אהבתה. יצירה זו מסתיימת באופטימיות כשקנדלס, המסמלת את האור, מצליחה עם עלות השחר, לגרש את הרוח, סמל האופל, שבה נאבקה במהלך הלילה.