ידידי טינטן / מילים: מרים ילן שטקליס לחן: קובי אושרת
ביצועים: הופ ילדות ישראלית; חנה לסלאו; שרון סמואל; אינדי ילד; אבי טולדנו; מקהלת לי-רון (לחן:אהרון חרל"פ)
מיקוד הפעילות: חינוך לשוני – מילים נרדפות: גדול-ענק, רוגזים-קובלים, גיבור-חזק, הפכים: גדול-קטן, רע-טוב, חושך-אור, גיבור-פחדן. טיפוח כישורי שיח והבעה
אביזרים: מראה; דפי ציור וצבעים; חומרים ליצירה כמו: גבס, עיסת נייר, בדים, חרוזים, כפתורים…
תיאור הפעילות:
1. נקרא את השיר ונשוחח קצרות על תוכנו. נזהה מתוך השיר מילים מוכרות.
2. נלמד מילים ומושגים חדשים.
3. נערוך דיון קצר על המשמעות הרגשית שבשיר. נוכל להיעזר במראה המורה לנו מי הניבט דרכה? מה אני רואה כשאני מביט במראה? ולעומתה – ההכרה החיצונית הכול כך ברורה: ישנם דברים שהמראה איננה יכולה "לגלות". למשל, האני הפנימי. ישנם דברים שאני אוהב לעשות ודברים שאינני אוהב לעשותם.
4. נצייר את עצמנו על צידו האחד של הדף, ואת הידיד טינטן על צידו השני. נסיק מסקנות תוך מתן דגש על תחושת הקונפליקט והמסוגלות האישית.
5. נעסוק בעבודת יצירה הקשורה לנושא: ניצור את טינטן ("האני" הפנימי, הסודי שלי) תוך שימוש בחומרים שונים כמו: גבס, עיסת נייר, בדים, חרוזים, כפתורים וכיו"ב.