ידידי טינטן / מילים: מרים ילן שטקליס לחן: קובי אושרת
ביצועים: הופ ילדות ישראלית; חנה לסלאו; שרון סמואל; אינדי ילד; אבי טולדנו; מקהלת לי-רון (לחן:אהרון חרל"פ)
מיקוד הפעילות חינוך לשוני: מילים נרדפות: גדול-ענק, רוגזים-קובלים, גיבור-חזק, הפכים: גדול-קטן, רע-טוב, חושך-אור, גיבור-פחדן. טיפוח כישורי שיח והבעה
אביזרים מראה; דפי ציור וצבעים; חומרים ליצירה כמו: גבס, עיסת נייר, בדים, חרוזים, כפתורים…
הצעות לפעילות:
♪ נקרא את השיר ונשוחח קצרות על תוכנו. נזהה מתוך השיר מילים מוכרות.
♪ נלמד מילים ומושגים חדשים.
♪ נערוך דיון קצר על המשמעות הרגשית שבשיר. נוכל להיעזר במראה המורה לנו מי הניבט דרכה? מה אני רואה כשאני מביט במראה? ולעומתה – ההכרה החיצונית הכול כך ברורה: ישנם דברים שהמראה איננה יכולה "לגלות". למשל, האני הפנימי. ישנם דברים שאני אוהב לעשות ודברים שאינני אוהב לעשותם.
♪ נצייר את עצמנו על צידו האחד של הדף, ואת הידיד טינטן על צידו השני. נסיק מסקנות תוך מתן דגש על תחושת הקונפליקט והמסוגלות האישית.
♪ נעסוק בעבודת יצירה הקשורה לנושא: ניצור את טינטן ("האני" הפנימי, הסודי שלי) תוך שימוש בחומרים שונים כמו: גבס, עיסת נייר, בדים, חרוזים, כפתורים וכיו"ב.