ילדים ומטרייה מילים ולחן: דתיה בן דור
ביצועים: עוזי חיטמן; דודו זר; דניאלה וירצר
מיקוד הפעילות טיפוח יכולת התנועה במרחב; הקניית בטחון עצמי.
מושג מוזיקלי מבנה (ארבעה בתים ופזמון החוזר פעמיים אחרי כל אחד מהם).
אביזרים דפים וצבעים. בריסטול עליו מופיעות מילות השיר. במקום המילה "מטריה" מופיע איור של מטריה. מספר מטריות לריקוד. חישוקים.
הצעות לפעילות:
♪ נקרא את השיר ילדים ומטרייה ונשוחח קצרות על תוכנו.
♪ נאזין לשיר.
♪ נקרא את מילות השיר שנית, ונאפשר לילדים להשלים את סיום המשפט.
♪ נחלק לילדים דף וצבע. נאזין לשיר. בכל פעם שנשמע את המילה "מטריה" נסמן קו. בסיום פעילות זו נספור כמה קווים סימנו, כלומר – כמה פעמים מופיעה המילה מטריה בשיר. אפשר להגדיל את מילות השיר, להראות לילדים את המילה מטרייה תוך כדי האזנה ולבדוק האם הצלחנו בפעילות הקודמת).
♪ נשיר את השיר. בכל פעם שנגיע למילה "מטרייה" "נשיר אותה בלב" (ולא בקול רם).
♪ שיר אורייני – נאזין לשיר. נצטרף בשירה. נעקוב אחר המילים הכתובות על הבריסטול (אפשר גם באמצעות האצבעות).
♪ המטרייה כמרחב האישי שלי – פעילות בתנועה עם מטרייה וחישוק. נאזין לשיר. נפעל על פי מילותיו ונתחלק במרחב האישי שלנו עם ילדים נוספים. בתום הפעילות נשוחח קצרות עם הילדים על הנושא: כיצד אני מרגיש כאשר אני נאלץ לחלוק את המרחב האישי שלי עם אחרים?
♪ נאזין לשיר – נפעל על פי מילותיו. בכל פעם שנשמע את הפזמון נצרף ילד/ילדה ל"מטרייה" שלנו.
♪ נתפזר במרחב, נאזין לשיר ונרקוד באופן חופשי עם המטריות.
♪ נשיר את השיר ונתאים תנועות גוף למילות השיר (מחיאות כפיים, אצבע צרדה, טפיחות על הברכיים ועוד).