לי סביבון/ שיר משחק (על פי מנגינת "יש לי שתי ידיים")
מיקוד הפעילות טיפוח יכולת ההמצאה והתנועה
מושג מוזיקלי מבנה (שני חלקים; משפטים מוזיקליים)
תיאור הפעילות
1. נשב בחצי עיגול גדול. המנחה תשיר את השיר ותפעיל ילד אחד, שניים או יותר, לפי בחירתה:
לי סביבון לי סביבון (שירה בלבד)
סביבון קט
בוא סביבון, בוא סביבון (הזמנת הילד/ים במבט ובתנועת אצבע)
נסתובב מעט ("סידור" הסביבון בצורה מיוחדת)
טרה לה לה לה… (סיבוב "הסביבון" לצד אחד, תוך שמירה על צורתו המיוחדת)
טרה לה לה לה… (סיבוב "הסביבון" לצד שני, תוך שמירה על צורתו המיוחדת)
(נבצע את אותה הפעילות עם ילד/ים אחר/ים.)
2. נתפזר במרחב. המנחה תמציא לשיר מילים אחרות. בחלק הראשון של השיר "נסדר" את גופנו לפי צורת הסביבון החדש. בחלק השני (טרה לה לה לה… נסתובב לכיוון אחד ולכיוון השני – כמו קודם).
אפשרויות לדוגמא:
לי סביבון, לי סביבון /סביבון גדול// בוא סביבון ונראה אם להסתובב אתה יכול…
לי סביבון, לי סביבון, סביבון גאה// בוא סביבון תסתובב ואותך נראה…
לי סביבון, לי סביבון, סביבון דוקר// בוא סביבון ונראה אם להסתובב אתה זוכר…
לי סביבון, לי סביבון, סביבון יושב// בוא סביבון, בוא סביבון ונסתובב…
וכך הלאה…
נוכל להסתובב גם בזוגות או בקבוצות קטנות ואפילו במעגל, מסביב למנחה.