מי ימלל / מילים: מנשה רבינא לחן עם
ביצוע: מקהלת גברים; להקה בביצוע חי; דורית ראובני
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של השיר; טיפוח היכולת התנועתית: צעידה בטור
מושג מוזיקלי מפעם; מבנה (חלק א' וחלק ב')
אביזרים תמונת חיילים (או חיילות) צועדים
כלי נגינה תוף גדול
תיאור הפעילות
1. נצעד בחדר על פי מפעם התוף. נוכל לצעוד לכיוונים שונים (קדימה, אחורה, ימינה, שמאלה ועוד) ובאופנים שונים (נמוך, גבוה, עם תנועות ידיים שונות ועוד).
2. נשב במקום. נתבונן בתמונת החיילים הצועדים נשוחח קצרות על מצעד חיילים: מתי הם צועדים? (טקסים, מסדרים); כיצד הם צועדים? (באחידות, בסדר רב, בגוף זקוף, בתנועות ידיים ישרות, לעיתים לקצב מוזיקת מרש, תיפוף או קריאת: "שמאל, שמאל, שמאל ימין שמאל!).
3. נקרא את מילות השיר "מי ימלל". נשוחח קצרות על משמעותו ונסביר מובנן של מילים מורכבות.
4. נאזין לשיר. נשים לב שהוא מושר על ידי מקהלה המחולקת לשתי קבוצות: גברים ונשים (ללא ליווי כלי נגינה). הגברים מתחילים לשיר. לאחר זמן קצר מצטרפות הנשים בשירת השיר מתחילתו. צורת שירה כזו נקראת "קנון".
5. נאזין לשיר. נעקוב אחרי שירת הקנון. נשים לב שלשיר שני חלקים: חלק א' חוזר פעמים, וחלק ב' (מתחיל בצליל ארוך עם המילה "שמע!").
6. נאזין לשיר. בחלק א' נצעד במקום עם הרגלים. בחלק ב' נניע את הידיים בתנועות ארוכות או קצרות לפי מקצב השיר.
7. נאזין לשיר. בחלק א' נצעד במרחב כאילו אנחנו חיילים. בחלק ב' נעמוד במקום ונניע את הידיים כמו קודם.
8. נסתדר בטורים קטנים. נאזין לשיר. בחלק א' נצעד בטורים אחרי ה"מפקד/ת" כאילו אנחנו חיילים. בחלק ב' נעמוד במקום וכאילו "ננגן" על חצוצרה או על כלי נשיפה אחר.