מי שלא מביט מפסיד / מילים ולחן: דתיה בן-דור
ביצועים: מתוך ההצגה "מחסן השטוזים של דתיה"; זמרת
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של השיר וטיפוח יכולות האזנה
מושג מוזיקלי מבנה – בית ופזמון; משפט מוזיקלי
תיאור הפעילות
1. נאזין לשיר וננסה לשמוע מה חוזר על עצמו? מה המסר העיקרי?
2. נתחלק לשתי קבוצות. קבוצה אחת תסמל ותשיר את הבית והשנייה תשיר את הפזמון החוזר. בסוף כל משפט מוזיקלי נמחא כף.
3. נשיר את השיר ונדגיש בתנועה או בהקשה על הגוף את המשפט החוזר בשיר: "מי שלא מביט מפסיד".
4. נחלק המשפט החוזר לשניים: 1. "מי שלא מביט" 2. "מפסיד". נתחלק לשתי קבוצות: קבוצה א'- תקבל את החלק הראשון של המשפט והשנייה – את החלק השני. נשיר יחד את השיר כשהפעם כל קבוצה שרה את החלק שלה.
5. כל קבוצה להקיש את מקצב החלק שלה על איבר אחר בגוף (ירכיים, מחיאות כף וכד ). בהתאם לגיל הילדים, אפשר להציע להם אפשרויות או לתת להם לבחור את איבר הגוף עליו הם רוצים להקיש. נשיר שוב את השיר בתוספת התנועה הנבחרת.
6. בשלב האחרון נשמיט את המילים וכל קבוצה תקיש רק את המקצב (במקום המילים).
7. נמציא תנועות לשיר בישיבה מהמקום.
8. נשיר את בתי השיר "בלב" כשרק התנועות מלוות אותנו ומסמלות את השיר. בפזמון נשיר יחדיו.
9. נחבר ריקוד בשיתוף כל ילדי הגן שאותו נרקוד ונשיר ביחד עם הרבה שמחה בלב.