מעוז צור / אשכנז מילים: פייטן מהמאה ה-13 בשם מרדכי (על פי המסורת)
ביצוע: בטי קליין, ערכת "גוונים" יצירה מס' 12, דיסק מס' 1
מיקוד הפעילות הבחנה בין המשפטים השונים של השיר (תחושת התחלה וסיום)
מושג מוזיקלי מבנה: משפט מוזיקלי
אביזרים מטפחות צבעוניות או סרטי נייר קרפ בצבעים שונים
הצעות לפעילויות
♪ נאזין לשיר. נשים לב לטקסט ונשוחח קצרות על תוכן השיר. לשיר מילים מורכבות רבות. נבחר כמה מהן ונבהיר את מובנן. נספר שהשיר עתיק מאד ולא חובר בארץ.
♪ נאזין לשיר. בכל פעם שיתחיל משפט חדש נניע את הידיים בתנועות רחבות בהתאם למנגינה. בכל פעם שהמשפט מסתיים נקרב את הידיים לגוף בתנועת סיום.
♪ נחלק מטפחת או סרט צבעוני לכל ילד. נאזין לשיר. נפעל כמו קודם עם המטפחות או הסרטים.
♪ נתפזר במרחב ונעמוד. נאזין לשיר. בכל פעם שמתחיל משפט חדש ננוע עם המטפחת או הסרט בתנועות רחבות בהתאם למנגינה (נדמיין שהמטפחת או הסרט מובילים אותנו לכיוונים וגבהים שונים ונניע את הגוף בעקבותיהם). בכל פעם שהמשפט מסתיים נקרב את המטפחת או הסרט לגוף בתנועת סיום.
♪ נעמוד במעגל גדול. נאזין לשיר. בכל פעם שמתחיל משפט חדש אחד הילדים, או קבוצה קטנה, ינועו בתוך המעגל כמו קודם. בסיום המשפט יניחו את המטפחת או הסרט במרכז ויחזרו לשבת במקום. במשפט הבא ינוע ילד אחר, או קבוצת ילדים, כמו קודם. וכך הלאה עד לסיום השיר.