מיקוד הפעילות טיפוח הערך העצמי; טיפוח יכולת החשיבה, האלתור וההמצאה
כלי נגינה דרבוקה או תוף אחר
הצעות לפעילויות
♪ נשב במעגל. לפי התור, כל אחד יאמר את שמו בקול רם וברור. נשוחח קצרות על השוני והדמיון בין השמות, מספר ההברות של השמות השונים, הברות פתוחות וסגורות, שמות קצרים וארוכים יותר וכד'.
♪ נקיש על התוף מפעם קבוע ומתון. לפי התור, כל ילד יאמר את שמו ושאר הילדים יחזרו אחריו. ננסה להתאים את אמירת השם למפעם הקבוע.
♪ נקיש את שם אחד הילדים על הדרבוקה, הילדים יחזרו אחרינו בהקשה על הגוף.
♪ אחד הילדים (או המנחה) יקיש על הדרבוקה מקצב שמו של ילד אחר שבחר ויאמר את שמו של הילד תוך כדי ההקשה, הילד הנבחר יקום ויצור מגופו "פסל" מיוחד ומעניין.
♪ נקיש על הדרבוקה את מקצבי שמות הילדים ונאמר אותם בקול בהתאמה להקשה. כל ילד ששמע את שמו ומקצבו יקום ויצור "פסל" מגופו. לאחר שכל הילדים יעמדו "כפסלים" נקיש מפעם קבוע ו"הפסלים" ינועו לפיו בחדר מבלי לשנות את צורתם. נוכל לשנות את מהירות המפעם (איטי, בינוני, מהיר). נסיים את הפעילות ב"פסל" קבוצתי" כאשר "הפסלים" יתחברו האחד לשני.