מיקוד הפעילות הבחנה בין השירים; טיפוח חוש הקצב
מושג מוזיקלי מפעם; מקצב
אביזרים תמונה מאוירת לכל שיר (לדוגמה: ארץ זבת חלב; ביכורים ראשית הפרי; סלינו על כתפנו; שיבולת בשדה; אדמה; ארץ שבעת מינים)
כלי נגינה זוג מקלות הקשה לכל ילד, או פקקים, או כלי הקשה אחר
תיאור הפעילות
1. נבחר בין שלושה לשישה שירי חג השבועות שאנחנו מכירים (מומלצים שירים בעלי תבניות מקצב ייחודיות וברורות, כמו: סלינו על כתפינו; ארץ זבת חלב; אדמה) נשיר אותם ונזהה את התמונה המתאימה לכל שיר.
2. נבחר את אחד השירים. נשיר (או נדקלם) ונקיש את מקצב המשפט הראשון שלו כמה פעמים, על אברי גוף שונים. נבחר שירים נוספים ונפעל באותו אופן.
3. ניקח כלי הקשה. המנחה (או אחד הילדים) תצביע על תמונת אחד השירים ונקיש ביחד את מקצב המשפט הראשון שלו. נצביע על תמונות שירים נוספים ונפעל באותו אופן.
4. המנחה (או אחד הילדים) תקיש את מקצב המשפט הראשון של אחד השירים ואנחנו ננסה לזהות את השיר.
5. נוכל להמציא משחקי מקצב נוספים.