נתפייסה / מילים: מרים ילן-שטקליס; לחן:שמוליק קראוס
ביצועים: ג'וזי כ"ץ ושמוליק קראוס אביב משולם
מיקוד הפעילות: הבחנה בין ארבעת הבתים שבשיר. טיפוח הבעה תנועתית באמצעות שירה
מושג מוזיקלי: מבנה השיר: ארבעה בתים (A-B-A-Bׂ)
מהלך הפעילות:
♪ נקרא את מילות השיר ונשוחח עם הילדים על תוכן השיר.נפתח שיחה על ריבים והתפייסות. הילדים יספרו מחוויותיהם ומניסיון חייהם. נברר אלו דרכי התפייסות הם מכירים.
♪ נבדוק את המשמעות המילים "נתפייסה", גדי ועז.
♪ נשוחח על הדמויות המשתתפות בשיר ועל תפקיד החיות בו.
♪ נאזין לשיר. נבחין במבנה השיר ובו ארבעה בתים. בבית ראשון ושני שר קול גברי , בבית השלישי קול נשי ובבית האחרון שניהם ביחד.
♪ נבטא בפנים תחושות של ריב ופיוס.
♪ נתחלק לזוגות,כל זוג בוחר דרך תנועתי לכל בית שבשיר. אם יש מספר זוגי של בנים ובנות, אפשר לכל זוג יהיה בת ובן.
♪ הילדים יפעלו על פי התנועות שבחרו בזמן האזנה לשיר.
♪ נשיר ביחד את השיר. נתחלק לארבע קבוצות וכל קבוצה שרה את הבית שלה. הבנים שרים בית ראשון ושני, הבנות בית שלישי וכולם ביחד את הבית הרביעי.
♪ כל קבוצה שרה את אחד הבתים ומצרפת תנועה מתאימה.
♪ נלמד מילים נרדפות: נתפייסה-נשלים, נזדרז-נמהר, כהלכה –כמו שצריך, מיד מהר.
♪ נלמד חרוזים: יד-כד, טפשון-לשון, גדי-דלי, עז-גז, גם הילדים יוסיפו חרוזים משלהם.