נתפייסה / מילים: מרים ילן-שטקליס; לחן: שמוליק קראוס
ביצועים: ג'ודי כ"ץ ושמוליק קראוס; הופעה חיה ב"צוותא"; חגית יאסו; גידי גוב ותמר גלעדי; ג'וזי כץ וגידי גוב
מיקוד הפעילות הבחנה בין ארבעת הבתים שבשיר; טיפוח הבעה תנועתית
מושג מוזיקלי מבנה השיר ארבעה בתים ספרותיים – שני חלקים מוזיקליים
תיאור הפעילות
1. נקרא את מילות השיר ונשוחח עם הילדים על תוכן השיר. נפתח שיחה קצרה על ריבים והתפייסות.
2. נבדוק את המשמעות המילים "נתפייסה", "גדי ועז". נלמד מילים נרדפות: נתפייסה – נשלים; כהלכה – כמו שצריך; נזדרז – נמהר…
3. נדגיש את החרוזים בשיר ונמציא חרוזים משלנו למילים מתוך השיר.
4. נשוחח על הדמויות המשתתפות בשיר ועל תפקיד החיות בו.
4. נאזין לשיר. נבחין במבנה – ארבעה בתים. נשים לב מי שר של בית – זמר או זמרת? שניהם ביחד?
6. נבטא באמצעות הפנים תחושות של ריב ופיוס.
7. נסתדר בזוגות. כל זוג ימציא תנועות לכל בית בשיר. נאזין לשיר ונפעל בהתאם.
8. נשיר ביחד את השיר. נתחלק לארבע קבוצות כל קבוצה תשיר בית אחד מהשיר. נוכל לצרף תנועה לכל בית.