סביבון סוב סוב סוב / מילים: לוין קיפניס לחן: עממי
ביצועים: יפה ירקוני; דליה עמיהוד; "פרפר נחמד"
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של השיר; טיפוח היכולת התנועתית
מושג מוזיקלי מפעם; מבנה (בית ופזמון חוזר; בכל בית ארבעה משפטים מוזיקליים)
אביזרים חמישה-שישה חישוקים
תיאור הפעילות
1. נפזר את החישוקים במרחב החדר. נשב בקבוצות של ארבעה ילדים מסביב לכל חישוק. כל אחד מהילדים יקבל שם חדש (הילד הראשון – "נס"; השני – "גדול"; השלישי – "היה"; הרביעי – "פּה"). כשהמנחה תאמר" "נס"! הילד הראשון בכל קבוצה יאחז בחישוק. כשהמנחה תאמר: "גדול"! הילד השני בכל קבוצה יאחז בחישוק. כשהמנחה תאמר: "היה"! הילד השלישי בכל קבוצה יאחז בחישוק. כשהמנחה תאמר: "פה"! הילד הרביעי בכל קבוצה יאחז בחישוק. עכשיו, כשכולנו אוחזים בחישוקים, נוכל להסתובב בזהירות לצד אחד, ואח"כ לצד השני.
2. נשיר את השיר. בחלק הראשון נפעל באותו אופן כמו קודם, אך הפעם לפי המשפטים המוזיקליים: במשפט הראשון ("סביבון סוב סוב סוב") – הילד הראשון בכל קבוצה ("נס") יאחז בחישוק; במשפט השני ("חנוכה הוא חג טוב") – הילד השני בכל קבוצה ("גדול") יאחז בחישוק; במשפט השלישי ("חנוכה הוא חג טוב") – הילד השלישי בכל קבוצה ("היה") יאחז בחישוק; במשפט הרביעי ("סביבון סוב סוב סוב") – הילד הרביעי בכל קבוצה ("פה") יאחז בחישוק. בחלק השני של השיר (טרה לה לה…) נסתובב עם החישוק פעם לצד אחד ובפעם השני לצד שני.
נוכל לפעול באותו אופן עם אחיזות אחרות של החישוק (עם הגב לחישוק, עם יד אחת בלבד והשנייה מושטת הצידה, אחיזת החישוק נמוך או גבוה ועוד).
3. נאזין לשיר. נפעל כמו קודם.