עננים מתוך: נוקטורנים מאת: קלוד דביסי
מיקוד הפעילות הבחנה בעוצמה משתנה
מושג מוזיקלי פיאנו, פורטה (חלש, חזק); קרשנדו (הגברה בהדרגה) דימינואנדו (להפך)
אביזרים גומייה צבעונית אחת, רחבה וסגורה (אורך הגומייה לפי חצי מטר לילד).
תיאור הפעילות
1. נתפזר במרחב ונשב על הרצפה. נאזין למוזיקה. כל ילד בזמנו יחל להניע יד אחת, כאילו היא ענן קטן ועדין "השט" בשמים בהתאם למוזיקה העדינה והשקטה. בהדרגה, עם הגברת עוצמת המוזיקה, נגדיל את התנועה. נוכל להוסיף אברים נוספים, ליצור מגע בין אברים שונים, להגדיל את מרחב התנועה ולהרגיש כאילו "הענן שלנו מתמלא במים ונהיה יותר ויותר גדול וכבד. עם סיום המוזיקה נעצור ב"פריז" ונתבונן ב"עננים" המעניינים שנוצרו.
2. נעמוד בחצי עיגול. אחד הילדים יעמוד במרכז. נאזין למוזיקה. הילד שבמרכז יתחיל לנוע בתנועות עדינות לפי המוזיקה השקטה. נתבונן בתנועתו ונצטרף לאט ובהדרגה לפסל הקינטי (תנועתי) שנוצר. נקפיד כל הזמן ליצור מגע אחד עם השני ולנוע כ"ענן" לפי המוזיקה. ככל שהמוזיקה מתגברת – נעצים את איכות התנועה.
3. נשב במעגל ונאחז גומייה רחבה וסגורה בשתי הידיים קרוב לגוף . נאזין למוזיקה. ננוע כמו קודם, אך הפעם כולנו ענו אחד ההולך וגודל ונהיה כבד יותר ויותר. נוכל לנוע ברמות גובה שונות, בצורות שונות, בכיוונים שונים, כל אחד על פי בחירתו ובהתחשב בשותפיו ל"ענן". בסיום המוזיקה נעצור ב"פריז" ונתבונן בצורת הענן שנוצרה.