שיר סתיו מילים ולחן: נעמי שמר
ביצוע: נעמי שמר; דודו זכאי; ריקי גל
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של השיר (מבנה); טיפוח התנועתיות
מושג מוזיקלי חלק א' וחלק ב' (חוזר ללא מילים)
תיאור הפעילות
1. נקרא את מילות השיר. נשוחח קצרות על תוכן השיר. נשים לב שהשיר עוסק בטבע בתקופת הסתיו. בחלק א' מסופר על הפריחה עם בוא הרוח והגשם (החצב, הפרחים). בחלק ב' מסופר על בעל חיים (החילזון).
2. נאזין לשיר. בחלק א' נניע יד אחת כאילו היא צמח הצומח ופורח. בחלק ב' נניע באיטיות את היד השנייה כאילו היא חילזון.
3. נתפזר במרחב ונאזין לשיר. בחלק א' נהיה צמח הגדל לאיטו ופורח. בחלק ב' נניע את הפרח לצלילי השיר.
4. נאזין לשיר. הפעם נהיה כמו חלזונות וננוע באיטיות בחדר. נוכל מידי פעם להוציא את "המחושים" (אצבעות ידיים) ולהתבונן ב"חלזונות" האחרים הנעים באיטיות במרחב.
5. נתחלק לשתי קבוצות. קבוצה אחת תהיה בתפקיד "הפרחים" וקבוצה שנייה – "החלזונות". נאזין לשיר. בחלק א' "יצמחו" ו"יפרחו" ילדי קבוצת הפרחים. בחלק ב' יזחלו "החלזונות". בחלק ב' החוזר ירקדו ה"פרחים" וה"חלזונות" יחד. כשיתחיל השיר בפעם השנייה (בית שני) נתחלף בתפקידים.