תפילה של סתיו / מילים: לאה נאור; לחן: אמיתי נאמן
ביצוע: מיכל טל, שלמה ארצי, שולה חן וחנן יובל (הקלטה מתכנית טלוויזיה משנות ה-70)
מיקוד הפעילות הבחנה בין החלקים השונים של השיר; טיפוח יכולות השירה והנגינה.
מושג מוזיקלי מבנה (שלושה בתים ופזמון חוזר); שיום כלי נגינה.
כלי נגינה: מצלתיים, תופים ,פעמונים ומרקס – כמספר הילדים.
תיאור הפעילות
1. נקרא את מילות השיר. נשוחח קצרות על תוכן השיר. נשים לב שהשיר עוסק בגעגוע אל מראה הטבע ומזג האוויר בעונת הגשמים.
2. נאזין לשיר. בכל פעם שנשמע את הפזמון החוזר נצטרף בשירה ונמחא כף לפי הקצב.
3. נבחין בשינוי הקצב של הפזמון. נברר מה עשויה להיות הסיבה לשינוי.
4. נקרא את מילות הפזמון ונחזור עליהם. נתייחס לקריאה "יו" שמביעה פליאה והפתעה. נחשוב על תנועות מתאימות, המביעות שמחה. נבצע את התנועות שהמצאנו.
5. נסתדר בזוגות .נאזין לשיר ובכל פעם שנשמע את הפזמון החוזר נבצע בזוג תנועות המבטאות הפתעה ושמחה
6. נתפזר במרחב ונשכב על הגב. נשיר שירה שקטה את בתי השיר. בפזמון החוזר – נקום נשיר ונרקוד על פי התנועות שהמצאנו קודם.
7. כל ילד יבחר באחד מכלי הנגינה(מלבד המצלתיים). נסתדר בשלוש קבוצות בהתאם לכלי הנגינה שבידנו. נשיר את השיר. בפזמון המנחה תצביע על כלי נגינה , אלו שאוחזים בכלי התואם ינגנו בהתאם לקצב השיר.
8. נשיר את השיר. נוסיף את המצלתיים על מנת להדגיש את קריאת ההפתעה. המנחה (או אחד הילדים) יקישו במצילתים במילת הקריאה "יו" וכולם יצטרפו בנגינה בפזמון.